onsdag 11 januari 2012

Thailandsdrömmer

Imorgon åker min mamma till Thailand för att hälsa på min syster som är där för en längre vistelse. Jag drömmer mig dit med hjälp av lite exotiska smoothies.

Vi har en råsaftscentrifug. Förra året körde jag en detox-period och då blev det många glas juice, men annars står den mest här och tar plats (tillsammans med popcornmaskinen och brödmaskinen som lite halvt har lagt av).

När vi var i Stockholm över jul tog min syster med mig till deras absoluta favoritställe: naked juice bar. Fantastiskt ställe som mixar smoothies mitt framför ögonen på dig. Den jag valde att prova heter Coco sunshine och fick mig att plocka fram råsaftscentrifugen igen för att försöka återskapa den hemma...
Enligt menyn innehåller den: Mango, banan, kokosmjölk, vaniljyoghurt, ananas, apelsin och is.

Jag färskpressade apelsin, mango och mango i råsaftcentrifuen, och sedan tog jag mixerstaven och mixade i banan, yoghurt, is och kokosmjölk.

Vi ska testa alla varianterna denna veckan. Överst på min "att-prova-lista" (imorgon?) står deras chock´n raz:
kakao-hallon-banan-vaniljyoghurt-mjölk-honung-is.

Edit: chock'n raz var ingen favorit. Däremot gillade samtliga i familjen blandningen banan-jordgubbe-vaniljyoghurt-äpplejuice. Frisk och god.

1 kommentar:

  1. Hm, inte min favorit. Jag väljer coco sunshine any day! :)

    SvaraRadera