tisdag 10 januari 2012

Vardag

Det är nästan lite skönt med vardag igen. Rutiner. Kan snart avsluta förra terminens extrajobb och börjar komma ikapp med jobbet så smått. Blev påmind idag om hur mycket jag faktiskt gillar att undervisa. Speciellt den kursen jag har den här terminen: B-kursen i psykologi. Vi inleder terminen med att prata Freud, och för att ge ett exempel på vad Freud menade med att våra handlingar aldrig är slumpmässiga, utan påverkade av det vi har i vårt omedvetna, visade jag det här klippet. Derren Brown är verkligen helt otroligt cool.

Idag var tredje dagen i rad med träning. (När jag inte kommer iväg tränar jag hemma. Jag har skaffat ett par spel till barnens Wii, och några DVD:s med yoga och pilates. Här är min favorit. Det roliga med att träna yoga är att det ger resultat så snabbt. Det är spännande att följa dag för dag hur rörligheten ökar. Dessutom upplever jag att yoga ger mig bättre hållning, ett inre lugn och mindre sömnbehov.


Nej, så kan jag inte göra. Ännu?
Bilden lånad från curiousphotos.blogspot.com

Jag har hittat en så bra svensk pysseltidning som jag gärna vill tipsa om: Inzpira. De har en del online-kurser som jag tror att vissa av er skulle gilla. Själv tänker jag gå den här. Och de närmsta månaderna ska jag försöka få med några prylar jag har tillverkat i tidningen - i "lön" får man ett halvårs prenumeration. Jag har flera idéer redan på vad jag vill göra, men dem får jag inte visa i bloggen...

1 kommentar:

  1. Ser fram emot dina Inzpira-alster! G vill också börja med yoga. Tips på bra dvd?

    SvaraRadera