söndag 8 januari 2012

Sista lovdagen

Det bästa med att vara lärare är nog loven. Det är värt mycket att få vara ledig samtidigt som barnen och slippa lämna dem på fritids. "Märker du att vi pratar mer med varandra än vi brukar?" frågade min känslosamme 9-åring igår. Och det märker jag. Men idag är sista dagen kommen på vårt tre veckor långa lov.

Min sista lovdag har jag spenderat med att må bra. En sista sovmorgon (tänk, att jag tyckte att jag vaknade "tidigt" i morse när jag slog upp ögonen strax innan nio - dags att vända dygnet rätt igen!). Mysig frukost i lugn och ro, ett yoga-pass, Madeleine Peyroux i högtalarna, nyttig lunch bestående av lax, matvete-sallad, avocado och valnötter. Kanske det blir ett bad också innan jag tar tag i de oundvikliga förberedelserna inför morgondagen. Nu kan jag faktiskt inte skjuta längre på det.

2 kommentarer:

  1. Nej, nu är det dags att besöka verkligheten igen! Kom igen!!!

    SvaraRadera
  2. Jo, till slut blev det så. Fem timmar framför datorn och jag känner mig mer än redo för tre nya psykologigrupper. Verkligheten - välkommen tillbaka! Ikväll blir det läggdags i tid;)

    SvaraRadera