lördag 7 januari 2012

Årets ord

Min syster A. frågade mig om jag skulle välja något "årets ord " (Hon i sin tur hade inspirerats av vår andra syster M). Först tänkte jag strunta i utmaningen, men sedan slog det mig att jag ju faktiskt hade ett ord som låg i bakhuvudet.

ORDNING

Om någon saknat mig är det just det jag jobbat frenetiskt med de senaste dagarna. Tanken väcktes nog redan när jag såg den här kalendern. Den går ut på att röja på ett litet ställe hemma varje dag, så att det efter ett år äntligen är ordning på torpet. Nu är jag lite väl otålig för att kunna vänta ett helt år, så jag bestämde mig för att hårdsatsa de sista dagarna på lovet. Sedan i tisdags har jag agerat slavdrivare här hemma. Under de första dagarna fick insatsen motsatt effekt än väntat: Kaoset växte och växte tills jag nästan gav upp. Det låg prylar precis överallt. Nu börjar faktiskt lugnet sakta infinna sig.

Dottern är inflyttad i nytt rum med alla saker på rätt plats.
Ett stort lass är kört till secondhandbutik.
Ett annat lass är på väg upp på vinden.
Ett rekordstort lass är kört till återvinningsstationen.
Nytt förvaringsutrymme är skapat på flera nya ställen.
Nya regler för städning är introducerade för barnen i familjen.
Julen är bortstädad.

Snart är jag redo för vad 2012 än må ha med sig. Bring it on!

4 kommentarer:

  1. Kul! Jag har fått massor av bra ord, både på bloggen, FB, mail, och så här, på en annan blogg. Yep, bring it on!

    SvaraRadera
  2. Ord-ning. Passar bra för en skrivbegåvning inför bloggåret 2012. Ser fram mot nya inspirerande inlägg och mer ordning (tänk bara att få ha en egen myslåda : )

    SvaraRadera
  3. Inspirerande! Mitt ord 2012 är LYSSNA! Jag ska lyssna på mig själv och jag ska lyssna på andra. Lite motsägelsefullt i andras öron kanske men jag vet hur jag menar i alla fall. Tack för tipset.

    SvaraRadera