fredag 18 november 2011

Tjejgruppen

Den här terminen har jag handlett ett roligt projektarbete. Tre av "mina" elever har haft en tjejgrupp med mellanstadietjejer. Jag har stöttat med shopping och idéer. Om jag hade gått i femman hade jag älskat tjejgruppen. De började med lite namnlekar och teambuilding. De har haft träffar då de pratat om mobbing och puberteten. Fnitter, fnitter. Stolta bar de hem böcker om mens och lite bindor och tamponger (Tack till Libresse, O.B. och Buzzador)

Idag har de skönhetsskola... De börjar med att äta fruktsallad och prata hudrengöring. CCS har sponsrat med varsit kit rengöringsprodukter och lipgloss. Sedan får de gå till frisersalongen på mitt jobb och fixa naglar och hår! Jag hoppas att de verkligen kommer att uppskatta dagen.

Nästa vecka får de lära sig första hjälpen, och sedan gå och lyssna på Dogge Doggelito som berättar om sitt liv och sjunger några låtar. Gången efter det blir det simhallen, och så ska vi ha ett disco dit de får bjuda alla sina kompisar. Sista gången blir det julfest med filmmaraton och julpyssel.

Discot blir mysigt tror jag. Vi ska ha godisregn med pinjãtas, och så lite lekar och fika från andra kulturer. M:s mamma kommer och lär barnen dansa magdans.

1 kommentar: