måndag 14 november 2011

Ny bil

D. har varit i Stockholm och köpt en ny bil. Det har tagit ganska lång tid att välja bilen: I juni bestämde vi oss och nu är det som bekant november. Ganska tidigt sa jag att jag inte brydde mig så noga om vilken bil som köptes utan la över det ansvaret på min man. I stort sett varje kväll har han sedan suttit böjd över sin dator och letat bil. Det finns så många faktorer att ta hänsyn till. För att bara nämna några: Typ av bränsle. Pris. Bränsleförbrukning. Ålder. Komfort. Antal säten. Tillval: krok, ljudsystem, typ av ratt, klädsel.

När D. kom hem sent igår kväll sprang L och jag ut för att titta. Vi visste inte alls vad för bil som väntade där ute. L. hade bara en kommentar: "Va, har du köpt en automatare? Men jag ska ju snart börja övningsköra!" (Hon är tolv!)

Min fråga var: "Vilken färg?"

Förresten, det är en Citroen. Vilken modell? Ingen aning. Men den är grå.

Edit: Oj, jag vet visst inte så mycket om bilar som jag trodde. Färgen är tydligen inte alls grå. Den är cappucino.

2 kommentarer:

  1. Grå. Det är allt jag behöver veta! Tack.

    SvaraRadera
  2. Ja, men då vet vi! :) KUL att ni nu har en ny bil. Tjoho!

    SvaraRadera