lördag 19 november 2011

Barndomsdrömmar

Idag sov jag tills jag vaknade. Åt frukost i lugn och ro. Ägnade flera timmar åt att döva mitt dåliga samvete genom att plugga italienska på denna bra sajten. Hade en mysig eftermiddag med familjeaktivitet i RBU:s regi. Vi åkte till Ronneby för att bowla och äta en finfin buffé. På bowlingstället fick barnen testa ett flipperspel. Det var en av mina största barndomsdrömmar: att ha en eget flipperspel hemma. Den andra var att ha en mjukglassmaskin hemma i köket. Vilka prylar drömde du om när du var barn?
En dag kanske...
Bilden lånad från alrp.se


2 kommentarer:

  1. Jag drömde om det mesta i leksakskatalogerna som skickades hem inför varje jul. Och så om en äkta Barbie. Det fick jag också av K och B, men då var jag 11 år och på tok för gammal för att leka med Barbie... Den fick stå och se fin ut i bokhyllan istället, om du minns?

    SvaraRadera
  2. Jag kan faktiskt inte komma ihåg vad jag längtade efter... Konstigt, va? Jag kommer ihåg våra jular och födelsedagar som härligt överdådiga även om kanske presenterna inte var jättedyra. Jag önskade alltid en massa böcker och det fick jag också. :)

    SvaraRadera