fredag 1 februari 2013

Uppskjutet

Veckans ord är uppskjutet, och trots min envisa förkylning har jag kämpat idag med att få gjort en massa saker som jag har skjutit på länge. Så skönt det känns att rensa i "Att göra"-listorna. Häng gärna på! Vissa av sakerna har stått på listan i månader. Vilken lättnad. Skönt att ta helg med lite lättare andning.

Här är lite förslag på vad du kan göra:

Fyll på frimärksförrådet, läkemedelsskåpet och basförrådet.
Beställ de där prylarna du saknar.
Byt glödlampor och batterier där det behövs.
Ta bort de där fläckarna: på golvet, på kläderna.
Plocka undan de sista julprylarna.
Ring någon du inte pratat med på länge. Eller skicka ett kort.
Ta en paus. Andas, läs en bra bok, ta ett bad.
Lämna in skor eller klocka på reperation.
Ta kontakt med försäkringsbolaget, banken eller telefonbolaget.
Köp biljetter till en härlig konsert i sommar eller boka en resa.
Anmäl dig till en kurs eller utbildning.
Tvätta och städa bilen.
Ordna upp sopsorteringen.
Rensa i inboxen.

Vilka andra saker har du en tendens att skjuta på?

3 kommentarer:

  1. Badet. Så det gjorde jag och mamma idag. Nästan som spa där nere!

    SvaraRadera
  2. Jag skjuter på allt möjligt, jag. Egentligen tycker jag om att vara klar i tid, men det där med planeringen verkar bli sämre med tiden. Hm. Vi missade t ex soptömningen idag för jag glömde att be någon ta ut soptunnan till vägen i går kväll då jag tänkte på det. Så kan det bli! Nu har vi firat nyåret som blev uppskjutet i alla fall och det var kul och gott. Så gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat med Nyårsfirningen! Aldrig för sent att ha kul, med andra ord.

    SvaraRadera