lördag 16 februari 2013

Rapport från sjuksängen

Jag orkar inte så mycket mera än att ligga i sängen och försöka blir frisk just nu. Läser lite, slösurfar ibland. Har efter tips från en vän tittat på Vetenskapens Värld om perception. Riktigt bra! Har recenserat de senaste biofilmerna vi tittat på. Jag har ju i uppdrag att hitta på olika aktiviteter/lekar att göra i anknytning till fillmerna och det är en riktigt rolig övening i kreativitet. Idag har jag bland annat tipsat om att prova på att vara blind genom att mörklägga ett eller flera rum. Att äta en helt vanlig måltid med kniv och gaffel är då inte så lätt som det brukar vara. Inte heller att göra något så vardagligt som att gå på toaletten, särskilt inte om miljön är okänd.

Halkade då in på den här underbart vackra teckentolkningen av Oskar Linnros Från och med du. Det påminde mig om förra årets coola teckentolkningar av Melodifestivalen, som blev den sådan snackis. Minns du? Annars tycker jag att du ska titta på denna och denna. Hoppas, hoppas att även årets final teckentolkas på samma coola sätt.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Vi ska till Peters farmor (!) nu och äta älgstek! Har varit 2 timmar på gymmet, känns skönt i kroppen.

    SvaraRadera