onsdag 20 februari 2013

Sportlov? Njae, mer "antisportlov"

I Karlskrona finns en lång tradition av att idrottsföreningarna i stan anordnar gratisaktiviteter för alla sportlovslediga barn. I vår familjekalender står inskrivet långa listor med aktiviteter. Allt från biljard och sjöscouting till museibesök och bågskytte. Men. Det är kallt ute. Och här inne är så mysigt och varmt. Det blev en kvällspromenad igår, men så länge har vi inte riktigt kommit iväg på någonting "riktigt", och lite dåligt samvete har jag allt. Idag blir det nog bio och en tur till skolans observatorium. Inte så värst sportigt, jag vet. Tänk om det var D och inte jag som vore hemma med barnen denna veckan. Då hade det allt blivit sportat av.

Jag försöker skylla på att jag varit förkyld. Fast efter att ha sett berättelsen om Daniel, som trots att han är blind både cyklar och åker skateboard, känns det som att jag inte riktigt har någon bra ursäkt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar