tisdag 28 februari 2012

Nuuuu kör vi!

Idag har jag varit och träffat mina personliga tränare Pontus och Simon för första gången. Under 6 veckors tid ska de få mig att må bättre. De har ganska bra förutsättningar. Min syreupptagningsförmåga var nämligen så dålig att mina värden knappast ens fanns med i deras tabell... Så det kan väl bara bli bättre, tänker jag? Här är mina (mycket konkreta) mål:
  1. Att kunna göra en armhävning
  2. Att kunna springa tre kilometer utan att stanna för att hämta andan
  3. Att gå ner fyra kilo
Just idag känner jag mig otroligt peppad. (Det gjorde jag visserligen igår också. Då höll sig motivationen från frukosten till efter lunch någon gång, när barnen här hemma började baka chokladbollar.) Önska mig lycka till i min kamp mot onda kolhydrater!

4 kommentarer:

  1. Va, inte bara en, utan TVÅ PT:s? Var du i sååå dåligt skick? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så illa var det. Och kanske var det även så att killarna gör det som ett grupparbete i skolan...

      Radera
  2. Jaha, vad kul! Lycka till! 6 veckor, klart du fixar det här. Jag sprang 3 km i morse på stranden, sen gick jag 3. Superskönt.

    SvaraRadera
  3. Wow! Härligt! Du kommer med all säkerhet att åtminstone vara i bättre skick än i går då projektet är klart! Go, go, go.

    SvaraRadera