tisdag 20 mars 2012

Göteborg

Jag och fyra kollegor är på konferens i Göteborg måndag-onsdag. Rapport så här långt:

Bilden lånade jag från Mañanas hemsida.

  • Långa givande samtal (tågresan gick snabbt som attan).
  • Fantastiskt god mat. Idag åt vi grekiskt/persiskt, och igår kväll fick jag den godaste maten jag ätit på riktigt länge - Vi satt i så där två timmar och mumsade på tapas på helmysiga Mañana. Det stället får du inte missa om du har vägarna förbi Göteborg. Vi beställde in 16 olika tapasrätter. Mums!
  • Ett besök på Löplabbet där jag fick proffsig hjälp med att prova ut ett par löparskor som passar mig.
  • En joggingtur på 3 km  som kändes riktigt bra. Tillräckligt bra för att sätta upp ett nytt distansmål: 5 km nästa.
  • En shoppingpromenad till Nordstan. Jag tittade bara, köpte ingenting. Däremot kände jag att jag ser alla kläder med helt andra ögon efter färganalysen. Nu letar jag inte längre svarta kläder, utan blickan scannar butikerna efter "rätt" färger. Spännande!
  • God sömn i skönt bäddad hotellsäng.
...Jo, och just det. Vi har ju varit på konferens också. Idag har jag lyssnat på en av de absolut tråkigaste/sämsta föreläsningarna jag någonsin hört. Lyckligtvis var dagens sista föreläsning bra nog att väga upp det där, och jag gick därifrån med många nya tankar om betyg och bedömning.

Och förresten var besöket på tapas-restaurangen värt hela resan hit.



1 kommentar:

  1. Gratteligrattis på födelsedagen!!! God mat är inte att förakta. Kramar!

    SvaraRadera