fredag 16 december 2011

Lucka 17

Dags att tipsa om ännu en avdelning på secondhand som du inte får missa: köksprylar. Nu till jul passar jag på att inhandla olika kärl som jag fyller med "gå-bort-presenter". Jag har inte bestämt mig riktigt för vad just den här burken ska innehålla, men det lutar mot choklad. Jag funderar på att riva ner en god kaka choklad att användas till varm choklad. Det är så mycket lyxigare än vanlig o´boy. Åre chokladfabrik säljer 500 gram för runt hundralappen. Du gör din egen betydligt billigare, även om du använder choklad av hög kvalitet.

Recept: Värm mjölken. Ta bort från plattan Tillsätt ungefär 1 msk riven choklad per deciliter mjölk och vispa några sekunder tills chokladen smält.


Före


Efter: pimpad burk, med ett litet kort i bastsnöre.
Jag målade korklocket med vanlig hobbyfärg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar