fredag 11 januari 2013

Talang nästa

Här kommer en ganska långsökt koppling till veckans ord uppstigning - det här med jojo.

Jag brukar ju alltid köpa någon av de fina böckerna från Klutz till mina barn i julklapp. Favoriten i år blev The Klutz Yo-Yo Book, som J (10 år) fick. I boken får man så klart lära sig många olika jojotricks, och den innehåller även annan intressant jojoläsning. Vi lärde oss till exempel att man inte alls håller jojon på pekfingret, utan på långfingret. När vi inte riktigt förstår instruktionerna i boken söker vi bara på Youtube. Jojon som följer med boken är riktigt proffsig och lätt att få  i spinn. Att boken är på engelska ser jag bara som en bonus - det blir en liten språklektion samtidigt. Den här boken borde alla barn i tioårsåldern ha!

J får det att verka så enkelt, men när jag själv testar ser det inte alls lika coolt ut. Nu ligger han i hårdträning och drömmer om att få vara med i nästa omgång av Talang. Jag är så klart jätteglad att ha hittat ännu en aktivitet som kan konkurrera med datorskärmens uppmärksamhet.

1 kommentar:

  1. Heja, heja J! Vi ser fram emot att få se dessa härliga konster!

    SvaraRadera