fredag 25 januari 2013

Resten av stämplarna - och mer om att vara uppfinningsrik

Ok Linda, här kommer resten av stämplarna.



 
Ännu en av mina favoriter: körsbärsblom.
Jag ska inte ta åt mig äran för
 textstämplarna, för de har Monnah gjort.
Egentligen hade jag redan tänkt ut vad dagens blogginlägg skulle handla om, så här kommer lite fler tankar om det där med att vara uppfinningsrik:
 
Först vill jag dela ett blogginlägg som tipsar om massor av uppfinningsrika sätt att förenkla vardagen. (Tack Tina!)
 
Igår skrattade jag högt när jag läste den här artikeln om några vänner som gillar practical jokes. Underbar idé, som jag önskar att jag kommit på själv. Det är så lätt att fastna i gamla spår när man har en relation som varat länge. Detta gäller både förhållanden med familjemedlemmar, vänner och så klart även i en kärleksrelation. Kanske en av de vanligaste orsakerna till att kärleken tar slut är att vi efter ett tag helt enkelt slutar att överraska varandra? Så idag vill jag uppmana dig att överraska någon på ett uppfinningsrikt och roligt sätt. Lite inspiration:
 
  • Min lillebror slog en gång in hela inredningen på ett kontor i aluminiumfolie.
  • Min storebror friade i en skogsglänta där han tänt 100 ljus.
  • D har lämnade förra veckan varje dag små meddelanden till mig på badrumsspegeln. När han reser bort brukar jag hitta små gulliga lappar under kudden eller någon annanstans.
  • L ställde ett alarm mitt i natten för att väcka lillebror J. Just den överraskningen blev inte så uppskattad, men kanske finns det snällare larm - tänk att störas på jobbet av larmet "Tararam! Glöm inte att jag älskar dig!"
  • L fick en gång i läxa att busa lite med småsyskonen. Vi bäddade i badkaret och lyfte in dem dit när de sov. Gissa om de var förvirrade när de vaknade!

6 kommentarer:

  1. riktigt, riktigt snyggt! Tänka sig, jag trodde aldrig jag skulle fundera på att köpa stämplar, men det gör jag nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Louise, jag känner mig smickrad. Förr var det ju så dyrt med stämplar men de här nya som man sätter på en akrylskiva är väldigt prisvärda. Kanske ska jag skriva ett inlägg om att stämpla någon dag? Bra tips att om du bara ska köpa en dyna kanske köpa en brun som är lite mjukare i färgen.

      Radera
  2. Verkligen jättefina, Marie, jag som aldrig stämplar skulle gärna fundera ut något att använda dem till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Du som är så pysslig av dig kommer säkert på något. Om ni kommer hem i sommar får vi väl helt enkelt ses och stämpla lite:)

      Radera
  3. Ja, nu är det bara att börja stämpla! :) Och hahahaha! Jag måste säga att det var väldigt roligt med all "practical joke"-inspiration. Nu måste jag fundera ut något kul...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderar fortfarande själv på vad jag ska hitta på.

      Radera