måndag 7 januari 2013

Frys ner


Tillbaks på jobbet och jag försöker planera min tid så att jag slipper känna stress trots att detta kommer att bli en ganska tung termin. Ett av mina knep är att laga lite extra mat av vissa rätter och lägga portionsförpackat i frysen så att jag kan plocka med mig lunch. Jag funderade ett tag på hur jag skulle kunna frysa maten i lagom stora portioner och bestämde mig för att använda samma koncept som till sommarens saft: Att frysa i enliterspåsar. Bra - då tar maten minimal plats i frysen.
 
 

Om du lägger påsen så här är det enkelt att fylla på med soppa.
 
Knyt, platta till..
 
Lägg ev alla småpåsarna i en väl märkt ytterpåse. Klart!
 



1 kommentar:

  1. Du är så duktig och organiserad så jag blir alldeles matt! På ett bra sätt, så klart.

    SvaraRadera