söndag 15 september 2013

Busy busy

Jag har haft en fullpackad helg. Lördag=städdag, och sedan bjöd vi ett bygghjälpande gäng  på lunch. Klockan två kom en kollega till mig som jag lovat att hjälpa med en liten make-over. Hon skulle på 50-års fest med maskeradtema. Rita Hayworth var förebilden, så det var värmespolar, lösögonfransar och eye-liner som gällde. Så roligt! Jag ville gärna ge henne en bild på resultatet, och ägnade en stund igår kväll åt att följa den här guiden för hur man gör en "filmis" i Photoshop. Riktigt roligt. Här hittar du de övningsbilder han nämner i videon. Kanske har du sett något annat av alla de handkolorerade foton som just nu florerar på internet. 
Så här blev resultatet.

D var på Sturkö några timmar och kom hem med bilden full av potatis, lök, squash och andra godsaker.  Vilken lycka att öppna dörren och mötas av den här synen:
Fin blomsterpojke
 Nu har vi blommor utplacerade överallt. De solrosor som redan var lite överblommade satte jag upp i vårt syrenträd så att småfåglarna kan komma åt att äta fröna:
På kvällen hade vi middagsgäster. Jag bjöd på en ny favorit: Helstekt fläskytterfilé med potatismos med en och annan sötpotatis i. Barnen älskar det. Vi hyrde Tom Cruises senaste film - Oblivion. Ett påkostat äventyr med en story som haltar och är ganska svår att greppa. Fast visst är han fortfarande söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar