lördag 28 september 2013

Varje dag bättre än den förra


En av våra sydafrikanska gäster sa just att varje dag tänker hon att "Detta är den bästa dagen hittills" och sedan nästa dag tänker hon samma sak. Och vad har hänt idag då?

Våra gäster började dagen med ett besök på Glassiären, där ägarna berättade om sin verksamhet innan de fick smaka de världsberömda glassarna. Sedan fick de några timmar att gå på stan - ungdomarna hade fått lite fickpengar. 

Igår fick jag reda på att tre av tjejerna har familj hemma, och dem tog jag med på lite specialshopping. Vi gick till min arbetsplats, där just den här helgen Busungens Barnmarknad ägde rum. Där räckte deras hundralappar betydligt längre än vad de hade gjort på stan... När marknaden stängde klockan två fick de dessutom gå tillbaka och välja ut precis hur mycket kläder de ville alldeles gratis. Kläderna som var kvar skulle nämligen gå till välgörenhet så det var ju perfekt. Det var tre överlyckliga tjejer jag hade med mig därifrån. 

Vi mötte upp resten av gänget vid Fisktorget. Där väntade båten Axel på oss. Vi fick en härlig båttur runt vår fina stad, och sedan släppte båten oss vid Sjuhalla brygga. Där blev vi mötta av två härliga tjejer och deras ponny för en promenad upp till Werstorps gård. Malin och Peter, som äger den otroligt vackra gården, hade ställt till med en ordentlig fest. Två helgrillade lamm, potatissallad och hembakt bröd samt äppelpaj. Under middagen hade vi underhållning av både dragspel och gitarr. Mätta och nöjda vandrade vi sedan mot bussen under en helt stjärnklar himmel. Magiskt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar