tisdag 10 september 2013

Barnens gård

Södra skogsägarna var schyssta nog att bjuda hela storfamiljen på en härlig dag på Barnens gård i söndags. Barnen badade, körde bil, skrattade högt åt dassljuden, gosade med djur, fikade, körde drängakampen och bara lekte hela eftermiddagen. Själv hade jag feber men ville ändå så gärna följa med. En stund orkade jag leka med killarna, men länge satt jag bara och njöt av sommarvärmen på en filt med sällskap av en Stephen King-bok. 

Tänk vad fina mina barn är. När jag frågade om de ville till Barnens Gård tackade de artigt nej, och jag funderade på varför - tills jag förstod att de trodde att vi skulle betala inträdet och att det var av omsorg om vår ekonomi de tackade nej... När de förstod att det var gratis ville de gärna följa med.

Mina killar älskar att umgås med sina kusiner och har gjort det mest hela helgen.
Här kör de drängakampen. Vill ni göra er egen drängakamp? Grenarna var:
Kasta ägg i olika stora hål, utmärkta med poäng
Dragkamp
Slå i 3 spikar på tid
Kasta hästsko mot en pinne - närmast vinner
Sitta uppflugna på en pinne och försöka slå ner varandra med hösäckar


Min favoritdel av Barnens Gård är djurhagarna...

...Där finns bland annat en hel hög gulliga små killingar.

... och precis bredvid finns flera olika typer av hoppborgar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar