tisdag 9 april 2013

Manligt/kvinnligt

Förra veckan tog jag bara lov från precis allting. Jag lägger upp lite bilder så småningom. Nu jobbar jag bara mest. Min höst var extremt lugn, och jag visste hela tiden att våren skulle bli tuff med nästan dubbelt så mycket undervisningstid. Idag gick jag hem från jobbet klockan 18. Sedan sov jag tills nu. Jag hade idag ett intressant samtal med en lärarkandidat om skillnader mellan män och kvinnor. Hon tipsade om boken Brain Sex: the Real Difference between Men and Women som genast hamnade överst på min läslista. Efter lite googlande hittade jag så länge det här testet, som talar om för dig om din hjärna är mest "manlig" eller "kvinnlig". Själv har jag länge misstänkt att min hjärna är lite mer manlig än kvinnlig...

5 kommentarer:

  1. Tja, jag fick precis 50/50. Betyder det att jag är en Hen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det betyder nog att du har alla mäns goda egenskaper OCH alla kvinnors goda egenskaper. Perfekt!

      Radera
  2. Jag har aldrig tvivlat pa det som jag kunde avlasa av testet. Glad att jag ar kvinna och hade egentligen inte behovt ta ett test for att veta det. Maste allt analyseras? kan man inte bara vara den man ar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att vi kan vara som vi är. Fast jag gillar att analysera. Och jag gillar tester. De medvetandegör. Och att bli medveten om något är ju tydligen första steget till förändring. Om man inte är helt och hållet nöjd med vad testen visar, så klart. Då behövs ju ingen förändring. Nu fick jag nog förresten just ett upplägg till nästa blogginlägg - tack!

      Radera
  3. Jag tror att analys behövs då man mår dåligt eller märker att ens samspel med andra människor inte fungerar. Är man nöjd krävs inget annat än att hoppa fram i livet och göra sitt bästa! Jag har gjort ett test som jag tycker verkligen förklarade ett och annat, det där som du såg i Ks logg härom veckan, det som jag fick från dig från början. K och jag är varandras motsatser i mångt och mycket. Det visste vi ju redan, men det är roligt att se det förklarat på det sättet.

    SvaraRadera