onsdag 10 april 2013

Hälsning

Idag fick jag en hälsning från ett av ställena vi besökte på vår resa till Sydafrika. Bilderna jag fick väckte glada minnen. Jag vill dansa afrikansk dans och spela trummor igen. Jag vill prata med coola damer som bott hela sitt liv i slummen och inse att de är precis som vilken svensk dam som helst.

 

Min vän. Om min mormor Elsa träffat denna kvinna och kunnat kommunicera
 med henne hade de nog blivit vänner för livet. Eller ovänner.
Hur är det nu med "samma skrot och korn"??

Idag sopade gatubilarna bort sanden utanför vårt hus. De hämtade faktiskt också alla små snöhögar som våren glömt att ta hand om. I min vår trädgård står en lång rad vårblommor inhandlade på torget när kungen var på besök. De väntar ivrigt på att planteras i krukor och kärl, men jag ignorerar dem och ägnar mig åt Måsten istället. Jag jobbar och tvättar, lagar mat och springer ärenden. Men snart, snart ska jag nog få en stund över till att sätta mig ner och känna att våren är på väg. Jag laddar mer än någonsin för våren och sommaren. Båtkursen är snart avklarad och om någon vecka ska vi tydligen ge oss på det där med grönt kort i golf. Hmmm... Önska mig lycka till.

Våra nya kuddar till hammocken kommer innan helgen. Vi har premiärgrillat och D och J har till och med sovit i sovsäck utomhus i helgen. Visst kom de hem halvfrusna och trötta, men nöjda.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Ja, du har nog rätt om det där med vän/ovän. Vissa som är för lika går inte att få ihop helt enkelt.

    SvaraRadera