onsdag 26 oktober 2011

Rätt slags glömska?

Jag har inte så många måsten just den här veckan. Jag har till och med hunnit med ett tvåtimmarsbad och en extremt välbehövlig hårklippning. Jag har tydligen lyckats komma ikapp så pass mycket att när jag idag gick på Jakobs utvecklingssamtal så var jag ett helt dygn för tidig. Att få se denna bild var dock väl värd promenaden till skolan. Alla barnen hade gjort fina teckningar, men Jakobs talade lite extra starkt till mig, så klart. Det är härligt att han ser sina fina sidor. Om jag skulle välja ett ord som definierade min son skulle det bli just Omtänksam. Hans syrra skäller för att han borde läsa lite "riktiga" böcker istället för Kalle Anka, men det kan man väl ha överseende med? Om han nu gillar ankor så mycket att han ägnar hela två punkter åt just den egenskapen. Lägg märke till sista ordet. "Bakälskande". Då menar han inte rumpor, utan sådant bakande man ägnar sig åt i köket. "Mamma jag ska bli en jättebra man till min fru", säger han. Det tror jag säkert.

Hur stavar du ditt namn? Själv gjorde jag ett försök för ett par år sedan. Metodisk Artistisk Rationell Intelligent Envis.

2 kommentarer:

  1. Han är underbar.
    Mitt namn?
    Aningen för rund
    Nyfiken
    Noggrann (eh ok, här pratar vi jobb, inte städning)
    Intelligent (snor rakt av från dig)
    Kakälskande
    Alltid res-sugen

    SvaraRadera
  2. Dagens mys!
    Matmor
    Omtänksam
    Naturlig
    Intelligent (det är bara stackars Peppe som får hitta en väg runt avsaknaden av ett I i namnet)
    Coach
    Alltid redo

    SvaraRadera