fredag 16 november 2012

Om att jämföra sig med andra

Min syster har skrattat så åt de här bilderna på mig, tagna dagarna efter varandra. Ett tag tog hon fram dem varje gång hon kände sig ledsen. Det bjuder jag på.
 
Jag jämför mig mycket med andra. Kanske gör du också det? Fundera då på om kanske du också jämför dig själv på din allra sämsta dag med de andra på deras allra bästa dag. Dessutom sätter vi ofta ihop en bild om hur vi "skulle vilja/borde vara" som är baserad på de absolut bästa egenskaperna hos flera andra personer - en bild som så klart är helt omöjlig att leva upp till. Inte speciellt rättvist mot oss själva. Det är såklart därför alltför mycket Facebooksurfande och bloggläsande får oss att må dåligt. Vi får se ett kollage av väldigt retuscherade vardagsbilder som framhåller den absolut bästa sidan av våra vänner.
 


Det kan vara bra att påminna sig att inte dra slutsatser om hur folk mår eller har det beroende på hur de ser ut på ytan. För mig har det under många perioder varit tvärt om. De perioder jag har mått som sämst har jag ansträngt mig som mest för att se snygg ut, lite som att jag sätter på mig en mask för att dölja för omvärlden hur jag egentligen mår. Så om du någonsin träffar mig osminkad och med lite flåtigt hår på stan kan du ge dig på att jag mår riktigt bra.

Under mina sämre perioder är jag riktigt tacksam över att det finns ett stort utbud av fantastiska produkter som hjälper mig att visa en ganska schysst yta ändå. Så här när det snart börjar bli julklappsdags kan jag tipsa er om några jag inte vill klara mig utan:
  • En nyupptäckt favorit som fluffar till mitt otroligt platta hår åtminstone litegrann är Aussome Volume schampoo från Aussie.
  • Ytterligare hjälp får håret av L'anza Healing volume Zero Weight gel. Här hittar du den till ett bra pris och med gratis frakt just nu. Oslagbar produkt!
  • Make up Store har en produkt som funkar riktigt bra till att täcka över och korrigera till exempel en röd näsa eller ringar under ögonen: Cover All Mix. Du får den på köpet om du väljer att prenumerera på Sofis mode just nu!
  • Slutligen ser mina nagelband mycket bättre ut sedan jag hittade Depends keramiska peelingpenna.


5 kommentarer:

  1. Jag skrattar FORTFARANDE! :) Tack, tack, tack! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad ska jag säga... Funderade länge innan jag la ut bilderna. Vill inte riktigt kännas vid att det är jag.

      Radera
  2. Alltså, den är oslagbar. Du har så rätt. JLo är inte alls snygg osminkad, och det MÅSTE vara sant, för det har jag läst i Hänt Extra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så tror jag att det stod något om det i En ding ding värld också!

      Radera
  3. Hej på dig! Sökte lite random på "jämföra sig med andra" på google och valde "bilder" och på andra raden ser jag DIG! Det va oväntat och kul, självklart var jag tvungen att klicka mig hit. Underbart inlägg! Kan förresten lugna dig med att det var snyggbilden som kom upp ;)

    SvaraRadera