måndag 3 december 2012

Om att försköna vardagen

Vi pratar normer i skolan, och diskuterar så klart det faktum att många skönhetsideal/kändisar är "fixade" - både innan bilderna tas (på skönhetskliniker) och efter (i Photoshop). Ibland funderar jag över de bilder jag lägger ut i min blogg. Det ni ser av min "vardag" är också ganska tillfixat. Jag fotar ju (så klart) de finaste delarna av mitt hus. Vissa av bilderna är bearbetade lite - till min iPhone finns flera roliga appar för att leka lite med fotona. Den jag använder mest heter Pixlromantic och har många fina färdiga filter och ramar.
 
 
De senaste dagarna har jag dessutom fått tillfälle att "fixa" min man. Flera gånger har han kommit hem från onsdagsinnebandyn med rejäla blåtiror. På jobbet skojar de så klart om att hans fru slår honom, fast när han nu kom sminkad med min fantastiska concealer funderade de faktiskt mer över hur det kunde komma sig att jag faktiskt äger en concealer som döljer blåmärken så bra:)

 

1 kommentar: