måndag 19 augusti 2013

Brändaholm och obränd kaka

Har jag nämnt att jag börjat jobba? Jaså inte? Nja det kanske beror på att jag försöker förtränga det... Fast det känns faktiskt rätt okej sådana här dagar, när vi haft "trivseldag" med tipspromenad till ett av mina favoritställen - Brändaholm. Tipspromenaden handlade om mina kollegor och vår SYV visade sig kunna mest om alla. Väl där fick vi en föreläsning om Twitter av min kollega som är lite halvkändis eftersom hon faktiskt träffade sin man på Twitter! Läs mera här! Sist fick vi en föreläsning om Brändaholm. De flesta som bor här vet att man måste vara skriven i Karlskrona kommun för att få köpa ett av de gulliga husen i koloniområdet. Dessutom måste man lova att sköta om sitt hus och hålla allt tipptopp. Och husen måste vara röda - fast ett är faktiskt gult!

När jag var hemma och kollade till grabbarna på lunchen hade de skött sig bra. De hade till och med bakat en kaka till mig! En mumsig microkladdkaka. Här har ni receptet:
Vispa ihop 2 ägg och 3 dl socker. Tillsätt 2 dl mjöl, 3 msk kakao och 1 msk vaniljsocker. Häll i 100 g smält smör. Ställ in i micron ca 6,5 minuter. När kakan börjar sjunka ihop är den klar.


1 kommentar: