onsdag 1 maj 2013

Första maj välkommen

Valborg tillbringade vi som vanligt hemma hos Håkansson-klanen, mitt i vitsippehavet på deras lilla grill-ö. Kycklingarna växer för varje dag som går och det är så mysigt att bara sitta och titta på dem. Det verkar vara ganska hög konformitet bland kycklingar - så snabbt en av dem började äta så var genast resten av gänget också framme och åt. Så snabbt en la sig för att sova la även de andra sig ner.

 
För flera veckor sedan bestämde vi att vi skulle bygga ett nytt plank 1:a maj. Vi bokade in min mosters underbart snälle man och min bror och hoppades på fint väder. Och tänk, i morse vaknade vi till en klarblå himmel. Perfekt byggväder. Karlarna byggde och jag fixade mat. Lite kunde jag dock bidra med till byggandet - jag fick äran att stryka hela planket med ett första lager Falu rödfärg och blev klar precis innan skymningen. I natt sover jag gott!



1 kommentar: