söndag 28 oktober 2012

Gräsänka


D har tagit tåget till Stockholm för att hänga med sina barndomsvänner hela helgen så jag och barnen har roat oss på egen hand. Vi har ätit pizza och kebabtallrik i stort sett hela helgen och så har jag hunnit med tre biofilmer - en för varje barn. Det blev Tingeling, Madagaskar 3 och Hotell Transylvanien. Jag recenserar ju fortfarande filmer för Junis och om du vill läsa det jag skrivit hittar du det här. Till varje film hittar jag på diskussionsfrågor och olika aktiviteter, och om du själv har barn hittar du kanske något du gillar där. Några aktivitetersförslag jag kommit med:
 
 
På tal om pyssel och så har jag och barnen gjort halloweenspöken idag. Vi penslade lakansväv med lim och formade till spöke över en bowlingkägla. J målade sitt spöke med självlysande färg,så det blev lite extra coolt.
 
I går var vi hos vänner hela dagen och idag har vi haft glädjen att ha min lillebror H och hans fina flickvän här på besök. Nu har vi avslutat dagen med att fika och inväntar ivrigt Solsidan. S, 8 år hävdar att han visst kommer att fatta vuxenhumorn. Vi får väl se. L (min 13-åring) berättade just att hon nyligen sett om Superhjältarna och plötsligt fattat varför mamman i familjen varit så orolig över att pappan plötsligt spenderade så mycket tid hemifrån. Har ni tänkt på det när ni ser tecknade filmer - att humorn/igenkänningsfaktorn hela tiden ligger på olika nivåer?
 
Nu hänger J:s spöke i trädgården.



1 kommentar:

  1. Det är just att skratta tillsammans jag tycker bäst om...

    SvaraRadera