måndag 14 maj 2012

Atmosfär

Heminredning har alltid varit ett av mina största intressen: Att sätta ihop form och färg på ett sätt som tilltalar mitt öga. De senaste tio åren har vi periodvis jobbat väldigt hårt med att skapa ett hem där vi kan trivas, och kanske är det då inte så konstigt att allt det där intresset bara tog slut en dag. Jag försöker samla ihop nog med inspiration och energi för att få alldeles färdigt i de sista rummen här hemma. I vardagsrummet står två nya soffor och väntar på sällskap av matta och bord. Likaså vårt sovrum väntar på de där sista små detaljerna. Just nu känns som om de kanske får vänta förgäves.

Fast idag fick jag i alla fall fått något litet gjort: En affär här i stan sålde en av sina "skyltdockor". Den enkla stommen passade perfekt för att visa upp den här vackra 1800-talsdräkten som jag köpte i en antikaffär förra året. Jag tänkte att den skulle passa bra för att skapa atmosfär i vårt gamla hus, men hittills har den mest hängt i vägen på en ful grön galje. Så här blev det bättre.



1 kommentar:

  1. Kolla, vad snyggt! Förresten bara längtar jag efter att få se sofforna.... Har de kommit?!

    SvaraRadera