måndag 8 juli 2013

Allt du önskar kan du få

Undrar du över snabbaste vägen att känna dig riktigt nöjd med livet? Idag avslöjar jag hemligheten: Uppfyll någon annans största dröm. Min systerdotter S älskar hästar. Hon kom hemresande från Amerikat med ridhjälmen och ridstövlarna i bagaget. Bara utifall att... Utifall att det skulle dyka upp en chans att få rida - bara så där. Efter en del runtfrågande lyckades jag hitta en häst som gärna ville bli ompysslad och riden av en 12-åring. Idag har vi tillbringat många timmar i stallen och S har fått rykta, kratsa hovar, tränsa, sadla, mata och framför allt RIDA den fantastiskt vackra D-ponnyn Unicorn. Jag tänkte att jag gott kunde offra en dag på S för att göra henne riktigt glad. Men vet ni vad - jag tror att jag är minst lika lycklig som hon efter vistelsen i stallet. Det har liksom den effekten på en att få göra någon annan riktigt glad.

De här visdomsorden hittade vi förresten utanför Unicorns box:

Always be yourself.
Unless you can be a unicorn.
Then, always be a unicorn.

Nöjd tjej på väg till ridhuset.
I julas klädde de ut Unicorn till Pegasus - med vingar och allt.

"Finns det svalor i stallet", undrade jag.
Jodå - visst fanns det svalor. På nära håll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar