torsdag 5 juli 2012

Lugn

Jag har haft semester i två veckor nu och har lite svårt att slappna av. Visst har jag läst en bok eller två, men jag är så van vid att gå på högvarv att jag hela tiden hittar något att göra. Jag har storstädat vår uthyrningslägenhet - och då menar jag ALLT: Frostat av frysen, rensat avloppsbrunnar, svintoskurat kakelfogar... Jag har städat både hus och trädgård på Sturkö, och jag har snart fyllt alla tre frysarna med bär, saft och kakor. Jag lagar mat mest dagarna i ända.

Det finns i alla fall ett ställe där jag kopplar av helt totalt: "Min" lilla trädgård. Där ser nu ut precis som jag har tänkt mig och där njuter jag i fulla drag...

1 kommentar:

  1. Nä, nu får du allt vila lite, så det så. Det gör jag nu. Jag ska äta lite godis innan jag börjar slåss med kartongerna. Har du hämtat fina rosa lådan? Jättekul innehåll den här månaden tycker jag!

    SvaraRadera