torsdag 13 december 2012

Finaste tomten

Esteterna på  skolan hade ett superfint luciatåg med lagom blandning mellan gammalt och nytt. Kvällens luciatåg med barngruppen på IOGT i vårt kvarter kanske inte sjöng lika vackert, men de hade i alla fall världens finaste lille tomte med. Tänk att han stod ut hela kvällen trots att koftan kliade så att han höll på att bli tokig. Ett julbord blev det också ikväll. För mig det andra denna veckan. För D blev det veckans tredje - och då har han ändå ett kvar på lördag.

Världens finaste tomte
De senaste åren har vi skrivit ett kort julbrev och skickat med våra julkort. Ett foto på barnen har det också blivit. I år kanske jag lägger ut julbrevet och lite foton i bloggen istället. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Igår kom jag på att jag kan skicka med en liten tändsticksask också med julkortet utan att lägga till extra porto. Gårdagens pysselstund resulterade i 10 små tändsticksaskar. Jag älskar den stilrena "god jul"-stämpeln som min syster gjort. Visst har hon världens finaste handstil!

I stället för ett julkort

1 kommentar: