tisdag 27 november 2012

Om att se det vackra

En del dagar är tråkiga. Regnet rinner i en strid ström, tvätten ligger i drivor och Att-Göra-listan fylls på snabbare än den hinner rensas. Då gäller det att anstränga sig för att se det vackra i livet. Eller att tänka att jag borde vara lycklig bara av det faktum att jag lever i det tredje bästa landet i världen. Just idag drömmer jag mig bort till julledigheten. Då tänker jag läsa. Försvinna in i en annan värld ett litet tag. L läser ständigt fantasy. Hon blir så totalt absorberad av de där böckerna att det inte går att prata med henne. Igår när jag gick utanför dörren krockade jag nästan med henne - hon kom gående med näsan i en bok. Det tar tydligen ungefär fyrtio minuter att gå de 1,5 kilometrarna från skolan samtidigt som man läser.
 
Har du något bra lästips till min julledighet?
 
Militär byggnad på Sturkö. Visst finns det något vackert i det fula...
Att öppna en ny dörr och att öppna en bok är förresten nästan lika spännande.
 

1 kommentar:

  1. Har du läst Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay? Den gillade jag. Annars föreslår jag allt av David Gibbins och Conn Iggulden. Alla tre förslagen blandar fakta och påhitt, men på olika sätt...

    SvaraRadera