söndag 2 september 2012

Färdigspelat!


Har du tappat bort din bruksanvisning för
hur man sätter upp en ny väv i mickis barnvävstol?
 Lämna en kommentar eller maila mig- jag har en!


Under sommaren har barnen haft fullt upp med att leka med alla kusinerna. Nu när skolan börjat ser jag dem allt oftare dras till skärmarna i huset: telefon, Tv, dator, Nintendo ds. Det gör mig frustrerad och nästan lite ledsen att de inte hittar vettigare sysselsättning. Denna veckan ska jag försöka styra upp deras aktiviteter så att de blir lite mer kreativa i sin lek. Dagens lilla projekt blev att äntligen sätta upp en ny väv i den lilla loppisvävstolen som länge legat i en hylla här hemma. Cernitleran och en hel del annat pyssel är framplockat från lådor och vrår. I detta sammanhang vill jag gärna ännu en gång tipsa om den här förträffliga sidan. Där finns massor av inspiration. För S kan det nog passa med de här:


För L, som tjatar om nya objektiv till kameran ska jag tipsa om att man kan göra sitt eget fisheye-objektiv. Dessutom ska jag föreslå för både henne och J att vi provar några av följande: 


Själv är jag lite inne på att prova de här: 


Och nästa sommar hoppas jag att vi äntligen ska bygga en flotte.

5 kommentarer:

  1. När jag blir stor ska jag bli lika pysslig som du. Kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Slimet blev förresten jättebra och mycket uppskattat!

      Radera
  2. Kan du fortfarande ha kvar instruktionerna på vävstolen. ? Köpte en idac men kan inte få till det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny maila mig på mariejusinski@hotmail.com så skickar jag instruktionerna till dig:)

      Radera
  3. Hej! Undrar om du har kvar instruktionerna till Micki vävstol då jag hitta en på loppis men inga instruktioner... Min mail är losangered@hotmail.com Tack på förhand Mvh Nicklas

    SvaraRadera