lördag 3 december 2011

Lucka 3

Den senaste veckan har jag dammsugit second hand-affärerna i stan på jakt efter saker att pyssla med under december. Nu har jag en hel hög med prylar som väntar på att få nya användningsområden. Det har verkligen varit en rolig utmaning att hitta billiga småprylar med potential.

Före: pepparkaksformar, modell äldre. Pris: 1 krona stycket.
Stommen till kransen är gjord av ett varv vanlig, billig najtråd. Sedan fyllde jag på med ett par böjliga kvistar som jag virade runt stommen. Runt kransen band jag fast små kvistar med "snöbär". Det tog ungefär en kvart att fixa kransen,, och det sammanlagda materialpriset landade på ungefär tre kronor.


Efter: nu bor paret i en snöbärskrans.


3 kommentarer:

  1. Grymt! Och nu får du ännu fler pysselbilder i telefonen!!! :)

    SvaraRadera
  2. Då kommenterar jag bara för att visa att jag läser. Vi har fullt av snöbär här, det enda som lyser upp i mörkret./Peter

    SvaraRadera
  3. Åh, Marie, den var fin! Varje år tänker jag att jag ska fixa en tjusig krans till dörren, men så blir det aldrig, vi har fortfarande vår God Jul-skylt...
    http://stenbergsifrankrike.blogspot.com/2011/12/3dje-december.html

    SvaraRadera