fredag 30 december 2011

Vad hände med lucka 24?

Oj, förlåt. Jag har varit så upptagen med att bara njuta av julen tillsammans med storasyster och hennes familj att jag helt glömt bort bloggandet. Det har faktiskt inte blivit något enda pyssel att fylla lucka 24 med. Ingen enda bok har heller blivit läst, trots sena kvällar/nätter. Vi har bara ätit och lagat god mat, pratat och pratat, pusslat en del, besökt mellandagsrean, ätit lite till, gjort utflykter för att hälsa på släkt och vänner, sett någon enstaka film, spelat spel, nostalgilyssnat på allt från Midnight oil till Eva Dahlgren och besökt Historiska muséet.

I år gav jag en ganska självisk julklapp till min man. Vi tillbringade en natt på Gripsholms värdshus med trerätters middag, hotellfrukost och en mysig förmiddag i Mariefred. Missa inte mysiga inredningsbutiken Jerners rum om du har vägarna förbi. Och glöm inte att titta in på Röda korsets secondhandbutik.

Jodå, jag kan nog tänka mig att bli slottsfru.

Julhelgens bästa lukt och smak:

Badskum från Molton Brown.
Te från Pukka. Favoritsmaken? Lakrits och kanel.

2 kommentarer:

  1. En riktigt snygg slottfru, med en riktigt snygg slottsväska, haha! Jag ger till Monnah, som lånar till dig, PRECIS som det ska vara. Puss

    SvaraRadera