fredag 23 december 2011

Lucka 23

Min mamma hängde alltid upp julstrumpor till oss under natten mot julafton. En "bra" julstrumpa ska innehålla följande:
  • Godis (det är ingen slump att det står överst på listan)
  • En clementin (mest för att få till en spännande liten "bula" längst ner i strumpan)
  • En tidning
  • En eller helst flera små presenter att öppnas redan på julaftons morgon
Jag har försökt att undervisa min man om dessa viktiga principer i femton års tid. Varje år hänger jag troget upp julstrumpor till barnen och min man, och så somnar jag full av förväntan... Nåja, kanske i år.

Mina barn har varsin strumpa som jag har gjort till dem, men vi vuxna har inga. Genom åren har D. fått alla möjliga varianter. I år får han en som jag pysslat ihop idag hemma hos min syster som har en nästan obegränsad mängd pysselmaterial. Basen är en helt vanlig plastkasse från Bodyshop som jag sydde ihop med symaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar