torsdag 15 december 2011

Lucka 16

Har du några UFO:s liggande? Alltså UnFinished Objects. Det har jag, en hel massa påbörjade prylar. För något år sedan gick jag till exempel en kurs i karvsnitt på helmysiga Slöjdhuset i Ronneby. Under dagarna där gjorde jag några mindre arbeten som blivit liggande i en låda. Nu äntligen tog jag mig för att måla en av bitarna jag "karvade" och få den på plats på dörrkarmen i köket. Idag utmanar jag dig att göra klart någonting påbörjat!


Nu är (äntligen) plattan med karvsnitt uppsatt ovanför vår köksdörr.

En enkel beskrivning på hur det går till att göra karvsnitt hittar du här. Vackra exempel på ganska avancerad arbeten hittar du här.

Vill du också gå slöjdkurs? Mina två drömställen att tillbringa en sommarvecka på är Sätergläntan och Capellagården.

1 kommentar: