torsdag 22 december 2011

Lucka 22

Idag är det äntligen dags att fara norröver för julfirande. Åh vad vi har längtat! Därför blir det bara ett riktigt, riktigt snabbt nostalgipyssel idag. Min mamma lackade ofta några paket varje jul. Jag minns med glädje lukten av de där kvällarna och har köpt på mig flera lackstänger genom åren. Varje gång jag ger mig på det blir jag lika besviken, för det blir faktiskt aldrig snyggt.

Idag försökte jag mig på att värma upp lacken tillräckligt mycket för att det skulle droppa ner av sig själv (annars hinner det svalna för snabbt för att man ska hinna trycka ner sigillet) på ett ark bakplåtspapper. Det droppade en hel del stearin också, men det gjorde ingenting, för det rann snyggt åt sidan när jag tryckte ner sigillet. När lacksigillet stelnat var det lätt att fästa på paketet med gluedots.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar