lördag 24 mars 2012

Nu är Sverige som bäst...

Jag njuter för fullt av våren. Denna tiden på året är fantastisk. I morse joggade vi ut till Brändaholm, vilade en stund på en brygga och gick sedan hem i vårsolen. Sedan blev det ett par timmars arbete i vår minimala trädgård. Lite konstigt egentligen att jag inte bara stannar hemma, utan planerar ett helt gäng resor framöver:

Brändaholm: Ett av de mysigaste ställena i världen.
Foto: Leif R Jansson/Scanpix

Efter påsk blir det en resa till Florida med hela familjen. Vi planerar besök på Disneyworld, Universal Studios och Seaworld samt en all-inclusive Bahamaskryssning. Vi avslutar med ett par dagar på stranden i Ft Lauderdale.

Helgen efter det att vi kommer hem blir det Budapest tillsammans med min efterlängtade lillasyster. Hon ska skriva ett resereportage för Vings värld, så det blir nog en hel del sightseeing där.

I slutet av maj är det åter dags att sätta sig på planet söderöver. Målet denna gång blir Italien. U och jag ska ut och vandra i trakterna kring Cinque Terre, vilket jag verkligen ser fram emot.

7 kommentarer:

  1. Hahahah, förlåt, men oj vad jag skrattar! Du reser så mycket så du inte ens håller reda på vart du ska. Mimmi- vi ska till ISTANBUL! Inte Budapest (var fick du det ifrån???) Haha, kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är väl typ samma? Eller?

      Radera
  2. Det enda som är samma är bokstäverna ""B och "U"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är pinsamt medveten om mitt misstag. Jag tycker att vi släpper det nu.

      Radera
  3. Kära örebroare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag och kungen... Som du förstår var det där med geografi mitt absolut sämsta ämne i skolan.

      Radera
  4. Hahahahahaha! Tack för dagens skratt. Såå roligt för dig att du får göra så många spännande resor! Nu ses vi snart. Kram!

    SvaraRadera