fredag 23 mars 2012

Humlesurr och koltrastssång

Nu är det vår här i Blekinge. Redan igår var det 22 grader invid min husvägg. Jag vårstädade trädgården och satte mig sedan i hammocken och njöt en stund: Slöt ögonen och lyssnade på koltrasten som slagit sig ned i vårt syrenträd och humlorna som snabbt hittade till mina nyplanterade blommor. Sann lycka!




Jag är så lycklig att det äntligen är vår. Alla blir så mycket gladare och mer spontana. Kolla bara vad som hände på jobbet idag: "Min" klass fixade värsta fredagsbuffén och bjöd alla oss lärare på en mångkulturell matupplevelse: här fanns bland annat kurdisk, afrikansk och amerikansk mat. Jättegott!




1 kommentar:

  1. Låter underbart alltihop! Försökte ringa i kväll för att fråga om vi får bo hos er över påsk... :)

    SvaraRadera