onsdag 9 november 2011

Mina barn är ättlingar till Gandalf!

D. sitter varje kväll böjd över sin dator på den här sajten. Släktforskning, alltså. Med spänning följer vi hans detektivarbete. Häromdagen lyckades han följa en släktlinje via kungar och drottningar i Ryssland, Skandinavien och länder jag inte ens hört talas om bakåt i tiden förbi till exempel "kungen av Vandalerna", Edmund Eriksson (kung av Sverige), Hulmul, (kung av Troja), Mag (kejsare över Europa) och inte minst Gandalf (vilket jag trodde var ett påhittat namn). Han landade 879 år före Kristi födelse. Det, ni! Jag vet inte vad jag ska tro. Kan det verkligen stämma?

I min släkt forskas det också. Jag är så glad över att min släktforskande farbror har tagit initiativ till att sammanställa en släktbok, till åminnelse av att det i år är 100 år sedan min farmor och farfar föddes. I boken finns lite allmäna uppgifter om släkten och så har han bett oss alla att skriva om oss själva. Alla min fars syskon har skrivit om sina liv och vi kusiner har också fått skriva lite om oss själva. Sedan har bror min ägnat timmar åt att redigera boken. Snart är den tryckt och klar. Jag ser verkligen fram emot att få läsa. Sno gärna idén.
En sån här t-shirt borde alla i släkten ha.
Bild från http://www.lokalpatriot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar