söndag 20 november 2011

Kreativ söndag

Jag har tre barn, och då blir det ganska många kalas. Mitt bästa tips är att inrätta en s.k. "presentlåda". Jag fyller på min låda när det är rea. Då slipper jag panikhandla dyra och meningslösa presenter samma dag som kalaset. Idag var det S:s tur att gå på disco/kalas. När jag hade valt lämplig present märkte jag att presentpappret var slut. Jag fick improvisera och svepa ett brunt skrynkligt papper runt, inspirerad av japansk paketinslagning som jag tittat en del på på sistone. Här är ett exempel. Googla "Japanese gift wrapping" så hittar ni mycket mer.

Sedan ägnade jag en stund åt att göra ett personligt grattiskort åt födelsedagsbarnet. Jag mår bra i själen av att pyssla...

Idag blir alla bilder sneda...


Eftermiddagen ägnade jag och L åt vårt största pysselprojekt på länge: vi ska sy en medeltidsdräkt åt henne. Mönstret köpte vi på Medeltidsmuseet när vi var där. Ni får väl se så småningom.


Härligt att min dotter hellre väljer pigans kläder än "borgardotterns"


1 kommentar: