lördag 26 november 2011

Kalkon, halloween, halsband och tjuvläsning

Jag är riktigt förkyld; så där så att ögonen rinner i samma takt som näsan. Jag tycker synd om mig själv och känner mig eländig, men hinner inte riktigt bädda ner mig. Har ägnat dagen åt att göra smycken med L, äta massor av cupcakes som L och hennes vänner bakat (har du varit på cupcake-vernissage någon gång?), sminka Jakob inför en halloweenfest och mitt i allt detta hunit laga en avancerad Thanksgivingmiddag. Vilken galet lång tid det tar!! Jag förstår varför det bara görs en gång om året. Frallor och två efterrätter, kalkon, sås, stuffing, potatismos, bönor. Behöver jag säga att jag är mättare än vad som känns bekvämt? Jag hoppas att våra amerikanska gäster hade vett att uppskatta maten.

En annan sak. Jag har jag börjat tjuvläsa min kurslitteratur. Religionspsykologi. Tung läsning, men otroligt intressant. Ett av mina mål för i år är att utmana mig själv intellektuellt. Det har jag verkligen lyckats med. Just nu handlar det om Freuds teorier kopplade till religion.

2 kommentarer:

  1. Vi är också stuffade... :) Kul att du känner dig utmanad. Jag tar tag i det en annan dag. Just nu längtar jag bara efter kudden. Kram.

    SvaraRadera
  2. Själv nöjde vi oss med kyckling-spett igår. Räknas det som "nästan-kalkon"?

    SvaraRadera