tisdag 11 oktober 2011

Strunta i normerna!

Barnens kompis reagerade starkt på att vi har en pumpa utanför dörren redan. "Det är ju jättelänge tills halloween!". Men jag vill inte vänta ända tills dess. Så jag njuter av min pumpa nu.


Jag undrar vad han hade sagt om han varit hos oss ikväll. Vi har ätit nybakade lussekatter - i oktober! För det är klart att man får göra det, om man vill. Ibland är vi så upptagna med att följa normerna att vi glömmer bort vad vi egentligen vill. Och normerna vi följer är ibland ganska onödiga eller till och med dumma. Tänk bara på normen om hur man "ska" se ut. Jag gillar verkligen det här klippet, det borde alla tonårstjejer i hela världen se, så kanske de inte behöver må så dåligt när de ser sig i spegeln. Den där utseende-normen som de försöker leva upp till, den finns ju inte på riktigt!

Det är klart att man får äta lussekatter i oktober om man vill!



 

3 kommentarer:

  1. Yippie, jag kan kommentera! Trodde inte det skulle funka någonsin. Åh vad sugen jag blev på lussekatter. Idag är en bra dag, igen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Och jag kan också, för första gången, kommentera mina egna inlägg. Hurra!

    SvaraRadera