tisdag 18 oktober 2011

Måste man åka bort för att hitta hem?

Vilken mysig helg jag har haft. Semester med mina härliga barn i Stockholm och bara njutit av att umgås med dem. Museibesök, trerätters middag, hur mycket fika som helst, häng med kusinerna och bara massor av prat-tid. Hemma i vardagsstressen rinner dagarna ofta iväg utan att jag riktigt tar mig tid att sitta ner och prata med dem. Konstigt att man ska behöva komma iväg så där för att få tid att bara vara tillsammans.

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen fortsätter att försöka jonglerar alla olika bitar av mitt liv. Igår gick jag direkt från jobbet till styrelsemöte till italienskakursen till sängen. Ibland vill jag göra som lillasystern min och bara sticka iväg från allt oviktigt, för att hitta tillbaka till allt det som verkligen är viktigt. Fast allra bäst är väl att hela tiden försöka ha den känslan här och nu. Inte ska man väl egentligen behöva åka iväg??



Intagna på Lågholmen



2 kommentarer:

  1. Jo, så är det nog. Fast jag tror inte man måste åka bort. Ibland räcker det med att ta en objektiv titt på sig själv för att inse att man kanske borde strukturera om sitt liv lite. Kram.

    SvaraRadera
  2. nej. tror inte heller man behöver åka bort. det där viktiga, det kan man hitta i vardagen också.

    SvaraRadera