måndag 22 april 2013

Nostalgi

Det här inlägget är tilll mina syskon och alla som någonsin hälsat på oss när vi bodde i Spjutsbygd. Någon Annan bor där nu. Inga vedhögar utanför huset. Den planerade verandan byggd på "Det Röda Huset". Och visst har det bruna huset blivit riktigt fint med ny dörr och vitmålade detaljer? När jag har vägarna förbi Spjutsbygd måste jag bara åka dit och titta - till exempel i söndags. J hade sin nya cykel med sig och jag ville att han skulle få känna på hur det kändes att cykla där på vår återvändsgata. Helst hade jag så klart gått hela Skogsrundan med barnen - men det får bli en annan gång. Nu fick vi nöja oss med att köra en bit av den. Barnen förstod inte alls storheten med det hela. Men vad säger ni tjejer - i sommar kanske det blir en kvällspromenad där?
 


2 kommentarer:

  1. Jag blir glad över att se att vårt hem är omhändertaget! Och så kände jag med all säkerhet just doften av vårt underbara pannrum. Ah!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint! Nisse tyckte att jag skulle gå och knacka på, men det får bli en annan gång.

      Radera