måndag 4 mars 2013

Projektarbete

Just nu jobbar jag bara, hela tiden. Bara ett kort inlägg idag alltså. Jag handleder två elever som gör ett projektarbete där de titttar på hur anhöriga till neonatalbarn upplever vårdtiden i Karlskrona. De vill gärna göra något praktiskt, och just nu funderar de på hur de kan hjälpa de anhöriga att må bättre genom att ta hand om dem lite extra. I sjukhussalar finns ju alltid en pärm med praktisk information. Vi diskuterar att fylla på pärmen med en annan typ av information - lite tankar om hur de kan hantera sin situation lite lättare. När min S var liten tillbringade vi ungefär sex månader på sjukhus. För att "överleva" den tiden var det viktigt att jag ibland fick en paus från sjukhusmiljön. Därifrån kom idén att tjejerna kunde fylla på pärmen med till exempel tips på promenadvägar i området, rabatterbjudanden på matställen och liknande i området och mindfulnessövningar. Har du några förslag på vad mer som platsar i en sådan pärm? Eller några andra tankar om hur man enkelt och billigt förbättrar och underlättar deras jobbiga tid på sjukhuset?

50 sätt att ta en paus i vardagen.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig uppgift! Jättebra. Jag ska tänka på det här.

    SvaraRadera
  2. roliga lekplatser, dit man kan ta andra barn om man önskar.

    SvaraRadera