söndag 24 mars 2013

I år varar julen verkligen fram till påsken

Jag tycker faktiskt att det känns något konstigt att det "växer snögubbar" i krukorna hemma hos storebror bara en enda vecka före påsk. Fast visst är den otroligt söt... 
 
 
Fina är också Karlskronas nya påskdekorationer framåt kvällen. Kanske något att ta efter?

 
Det har varit en helmysig helg. Jag fyllde år förra veckan och lillasyster överraskade med ett helgbesök för att gratulera. Vi har bakat, pratat, promenerat och bestämt datum för sommarens resa till Island.
 
Dagens tips: För ett tag sedan läste jag att det går utmärkt att rengöra micron genom att ställa in en halv citron och micra någon minut. Jag var lite skeptisk, men det visade sig fungera fantastiskt bra. Efter att jag tagit några tag med en diskborste och sedan torkat rent med hushållspapper var micron skinande ren. Nästan som magi!

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni hade en fin helg. Tjusiga ljusägg. Jag saknar mitt träd med rosa blommor och påskfjädrar. Bort med snön!!! Nu vill jag ha vår.

    SvaraRadera