måndag 11 mars 2013

Dag tre

Det är svårt att sätta ord på vad vi upplever här nere. Det är tårar och skratt, lek och allvar. Kvällen är ganska sen så jag ska bara berätta att vi haft en låååång dag som varit oerhört känslomässig. Vi har hunnit med en artighetsvisit på utbildningsnämnden samt studiebesök på ett äldreboende, ett hem för handikappade barn som blivit övergivna och ett boende för schizofrena. Efter det en välbehövlig debriefing och sist middag på den mest fantastiska plats jag någonsin besökt. Magisk. Jag lägger upp bilder när jag kommer hem!

5 kommentarer:

  1. Spännande att få veta vad ni har fått vara med om!

    SvaraRadera
  2. När kommer dag 4? Vi vill veta mer! /Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schemat var så tight så det var svårt att få tid att skriva. Och så bloggade jag från telefonen vilket tog en evig tid...

      Radera
  3. Jag satte in 100 kr på kontot och det var i förra veckan, så det borde ha kommit fram. Väldit spännande att läsa om din resa! Kram! //Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Therese. Vi bestämde oss för att ge de pengarna som fickpengar till de afrikanska skolungdomar som kommer till oss- hoppas att det känns bra för dig.

      Radera