onsdag 17 oktober 2012

Sadelskydd

Jag spontanköpte en bit plastat tyg i Stockholm, bara för att jag tyckte att det var så fint. Innan jag klev på tåget tittade jag in på Designtorget, och där sålde de tjusiga sadelskydd för 175 riksdaler. Idag blev en bit av mitt fina prickiga tyg till ett liknande sadelskydd åt L, som ju cyklar till skolan varje dag och nu ofta möts av en blöt sadel på morgonen.
 
Gör så här: Klipp ut ett stycke som har den ungefärliga formen på sadeln. Klipp till en ca 10 cm bred bit som är lika lång som omkretsen på den andra delen + några extra cm så att du kan sy ihop den till en "ring". Sy ihop de två delarna räta mot räta och sicksacka fast ett resårband längst med kanterna.

 
 
 
Om du vill sy en mer avancerad modell som även "låser fast" hjälmen så kan du få inspiration här.

2 kommentarer: